Karlosův blogo všem co mám na srdci :))

Proč (ne)jezdit na ethanol E85?

Publikováno 12.07.2012 v 11:09 v kategorii Auto-moto, přečteno: 2914x

V současné době uvažuji vyměnit svůj vůz Škoda Fabia 1.2 HTP za jiný, konkrétně za Audi TT 1.8T. Toto autíčko je mým snem už několik let, bohužel má jednu výraznou nevýhodu... Spotřeba ve městě se pohybuje nad 12 litrů, což mě donutilo poohlédnout se po alternativních palivech.
Audi TT má oproti současnému vozu téměř dvojnásobnou spotřebu, a tak mě ihned napadla přestavba na LPG. Když jsem na internetu hledal informace o přestavbách a cenách, zahlédl jsem další, pro mě novou variantu. Ethanol E85. O Co se jedná? Jede o palivo, které se skládá z 85 % ethanolu a z 15 % benzinu. Čerpací stanice občas tento poměr mění (např. v zimě), ale minimální podíl ethanolu musí být 70 %. A cena? V průměru o deset korun na litr méně než je tomu u benzinu.
Pro to, abyste mohli do svých aut toto palivo lít, je nutné upravit vstřikování motoru a přidat další řídící jednotku, která se o vstřikování stará. Cena takové přestavby vyjde na čtyřválcové vozidlo zhruba na 5 tisíc korun. Další obrovskou výhodou je fakt, že má palivo vyšší oktanové číslo, což znatelně zvýší výkon motoru (u LPG se naopak výkon motoru sníží). Nárůst výkonu se podle jednotlivých značek a modelů pohybuje od 10 % do 30 %. Další výhodou oproti LPG je palivová nádrž. Není nutné instalovat novou, palivo se tankuje do klasické palivové nádrže a je možné i mísit s benzinem. Další výhodou je to, že jde obnovitelný zdroj energie, který navíc snižuje emise - to si myslím, že je ale motoristům úplně jedno. :))
To jsou tedy výhody. Má E85 vůbec nějaké nevýhody? Ale ano, jen Vám je při nabízení systémů na přestavbu nepoví. Dá se říci že má pouze jednu nevýhodu a tou je zvýšení spotřeby auta v průměru o 15%.
Na závěr zkusím udělat výpočet, kolik se tedy dá ušetřit na 100Km při průměrné spotřebě 7 litrů (Natural 95 = 36 Kč / Ethanol E85 = 26 Kč):
  • Benzín: 36 x 7 = 252 Kč
  • Ethanol: 26 x (7 x 1,15) = 209,3 Kč
  • LPG: 17 x (7 x 1,15) = 136,8 Kč
Na 100 km je tedy možné ušetřit něco přes 40 Kč. Investice do přestavby se tedy vrátí po 12 tisících kilometrech.
U LPG ušetříte znatelně víc, ivestice (cca 20 000Kč) se vám vrátí zhruba po 17 000 kilometrech.
Teď nastává otázka: Co je lepší volba? Čemu byste dali přednost? Máte zkušenosti? Podělte se!

Komentáře

Celkem 4 komentáře

  • Slim 16.08.2012 v 09:54 Je kravina přestavovat na cokoliv. U plynu ztratíš výkon, u E85 ničíš motor. Toť můj názor..


  • nabídka práce 29.08.2012 v 14:42 Slim: Nižší výkon u plynu není nijak výrazný, ale úspora při každodenním ježdění je znát.


  • Michal 21.02.2013 v 16:07 Ničí se motor? Z jakého důvodu? je to sytější (horlavější) směs, tedy snadno spalovatelná a beze zbytku.
    Ničění motoru je nesmyslný výraz.


  • petr 27.08.2013 v 19:35 motor se neničí to je absolut nesmysl. palivo má jen nižší výhřevnost,proto vyšší spotřeba,oktanové čislo je vyšší,supersporty na to jezdí-konisberg, max lambda sonda vyhodnotí chudou směs,a přidává na vstřikách. proto ty jednotky co upravují vstřik paliva.čim vetší má motor kompresy tim lím na to běží,jo nekupujte benzín u pumpy kde maj etenol,no ale myslím ze i v naturalu uz je od vyrobce daleko víc lihu než deklaruje, svédsko finsko a brazilie,tam na to jezdej normalne


  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?