Karlosův blogo všem co mám na srdci :))

Podprahová reklama je velice efektivní

Publikováno 25.05.2011 v 11:59 v kategorii Reklama, přečteno: 1680x

Platný český zákon o reklamě hned v druhém paragrafu hlásá: „Zakazuje se reklama založená na podprahovém vnímání. Takovou reklamou se pro účely tohoto zákona rozumí reklama, která by měla vliv na podvědomí fyzické osoby, aniž by ji tato osoba vědomě vnímala.“ Skutečnost však často bývá jiná...
Reklama je všude kolem nás, všude je na očích, ale v poslední době se rozmáhá především i ta podprahová. My reklamu nevnímáme, přesto se nám zapisuje do podvědomí a rozhoduje za nás, který produkt v konečné fázi zvolit, za co zaplatit. Podprahovou reklamou se dříve rozuměla především praktika, kdy se do videa/klipu/filmu vložil jeden rámec s reklamou. Vaše mysl si rámce ani nevšimne, přesto se zpráva do vašeho podvědomí zapíše. Především tato reklama je ale zakázaná (i když na ni i přes zákazy v televizi narážíme). 
Kdysi jsem četl knihu o manipulaci mysli (byla v angličtině a už nevím jak se jmenovala) a jedna kapitola se věnovala především podprahovému vnímání v reklamě.Byl uvedený příklad v obchodním domě, kde se z rozhlasu stále do kola hlásí slevy a akce. Vy už rozhlas ani nevnímáte, přesto vás to může ovlivnit.
Dalším bodem je product placement. Poslední dobou se mi zdá, že je v každém vysílaném pořadu. Přestože se jedná také o podprahovou reklamu, je povolená. Tedy s tím, že na začátku a v průběhu pořadu musí být divák upozorněn, o co se jedná. Troufám si ale říct, že stejně většina diváků Ordinace a Pošty pro tebe neví, co ten znáček PP znamená.
O podprahové reklamě by se dalo napsat hodně, ale radši Vám zde umístím dokument, na který jsem narazil a který mě zaujal.

Komentáře

Celkem 3 komentáře

  • Prok 27.02.2012 v 21:11 Podprahová reklama je mezi náma, ani o ní nevíme. Je to velice efektivní způsob ovlivňování mysli.


  • Prok 27.02.2012 v 21:11 http://www.menworld.cz/clanek/podprahova-reklama-pusobi-i-na-vas

    Tady se dozvíte něco více.


  • GqoGHKMmePNVTAW 18.08.2012 v 01:32 Secili prej nesh reagon nyrhsde ne poziten konsumator, dhe nyrhsde ne poziten ofrues te mallit/sherbimit. Aq me teper reagimi shfaqet kur ti (dhe une) jemi marketere ose mbrojme tezat e marketingut, dhe duhet pranuar faktin se pritshmeria per produktin eshte teper me e larte nese shihet ne nje reklame, per dallim nese produkti eshte me pak i ekspozuar. Fjala ishte nese edhe ne realitet produktet do te ishin te tilla, pa fjale te fryera, pa epitete. Edhe ato 2 zgjidhjet qe i ke cekur edhe vet, paraqesin reaksione pasi te jete konsumuar produkti, dhe artikulli nuk flet per konsumatore te rastit ose konsumatore qe ne menyre te vazhdueshme konsumojne te njejtin produkt.Te gjithe jemi te vetedijshem qe CC permban sasi te madhe kofeini, dhe tani me trego reagimin e konsumatorit nese kompania do te nderronte moton nga Enjoy ne nje te tipit Kujdes: permban kofeine . Pra, sikur te ishte pak me e sinqerte. Mendoj qe nuk kemi te bejme me rast te njejte sikurse te cigaret, me gjithe paralajmerimet dhe imazhet tmerruese. Me nje fjale, qellimi nuk ishte se reklamat e tyre jane mashtruese, por vete produktet ne vete permajne nje fshehtesi publike. ;)


  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?