Karlosův blogo všem co mám na srdci :))

Nejčastější chyby při vkládání inzerátů do inzertních server

Publikováno 11.07.2012 v 11:27 v kategorii Internet, přečteno: 745x

Inzerce na internetu je velmi populární a vyhledávanou službou. Není se čemu divit, online inzerce je snadná, rychlá a efektivní. Bohužel spousta inzerentů vynaloží mnoho úsilí aby vložili co nejvíce inzerátů do co nejvíce serverů, přitom při vkládání dělají zbytečné chyby, které hodnotu jejich práce sráží na minimum.

V mnoha případech se například kvůli špatně zvolenému titulku k inzerátu nikdo nedostane, nikoho nezaujme. V těchto případech nepomůže ani placené zvýraznění inzerátu. Běžný uživatel však neví, co dělá špatně a jen nechápe, proč nikdo na jeho inzerát nereaguje. Pojďme si tedy ukázat, jaké jsou nejčastější chyby při zadávání inzerátů a jak se těmto chybám vyhnout. Pojďme připravit efektivní inzerát, který bude prodávat...

Všechny online inzertní servery vyžadují titulek inzerátu, což je jeden z hlavních stavebních kamenů. Správně zvolený titulek Vám přivede mnoho zájemců. Jaký titulek tedy zvolit? Nevymýšlejte žádné záludnosti, nepište žádné romány. Stručně napište co prodáváte, případně doplňte o malý komenrář např.: "Kávovar DéLonghi ECO 310, jako nový". Není nutné psát Prodám, Prodej, Nabídka, od toho je volba typ inzerátu. Častý problémem je, že inzerent do titulku vloží pouze slovo "Prodám" a více se rozepíše v popisu inzerátu. Tyto inzeráty nejsou dohledatelné ve vyhledávačích a v inzertních portálech jsou přehlíženy. Není proto divu, že mají pouze zlomovou návštěvnost oproti inzerátu se správně zvoleným titulkem.

Fotografie je druhou nejdůležitější položkou inzerátu. Inzeráty s fotografií mají několikrát vyšší úspěšnost prodeje než bez ní. Vkládejte kvalitní fotografie, na kterých je nabízený produkt dobře vidět. Pokud kopírujete fotografie z inzertních serverů, kde jste už inzerovali, dejte si pozor, aby jste použili fotografii s dostatečným rozměrem a nepoužili jen miniaturu náhledu.

Další položkou většinou bývá popis inzerátu. Zde se můžete rozepsat, u zboží napsat vlastnosti, stav, případně pořizovací cenu a důvod prodeje. U popisu není žádné striktní pravidlo jak psát, je vhodné napsat alespoň jeden odstavec.

U ceny mnoho prodejců váhá, neví, jakou částku zvolit. Často proto volí možnost "dohodou", což není nejlepší volba. Proč? Inzerát, který nemá uvedenou cenu se nezobrazuje ve vyhledávání s cenovým rozptylem. Navíc se takovýto inzerát nezobrazuje ve vyhledávači zboží.cz (vyhledávání v bazarovém zboží), což je škoda, protože značná část návštěvníků inzerátu plyne právě z tohoto portálu.

Rada na závěr? Řiďte se výše uvedenými tipy, určitě Vám mohou v prodeji pomoci. Nesnažte se vkládat inzeráty do všech inzertních portálů, zvolte jen pár hlavních. Pokud inzerujete specifický produkt jako jsou nemovitosti nebo auta, zaměřte se na inzertní servery s tímto zaměřením (sauto.cz , realitykup.cz ...). Pokud na internetu neprodáváte, ale jste pouze na straně kupujícího, určitě si přečtěte článek Prevence a podvodné inzeráty aby jste při nákupu nenaletěli podvodníkům.

Tipy vychází z nejčastějších chyb inzerentů na inzertním portálu TOP-bazar.cz

Komentáře

Celkem 3 komentáře

  • Job 29.08.2012 v 14:18 děkuji za článek, velmi poučné.


  • Nina 27.01.2013 v 00:51 Hezký článek. I titulek inzerátu se řídí podobnými pravidli, jako třeba novinový titulek a i ten sám o sobě je trošku "věda". Pro titulky také platí, že například číslo na začátku přitahuje více pozornosti.


  • Krousta 02.04.2013 v 11:06 Tak tak, jestli třeba zadávám inzerát na kávovar, je tam třeba nějaké call to action typu "Kupte si kávovar, dokud bla bla" ;)


  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?